Odtwarzacz z przetwornikiem CXD2552 – CXD2554 (filtr) i napędem KSS-240A.
Mimo obudowy midi, w środku jest sporo miejsca. Przejrzenie schematu tego odtwarzacza dało obraz i zakres wymaganych zmian.
Poniżej krótki reportaż z tuningu.
Widok na OPA – stan fabryczny.
Widok na OPA – stan po modyfikacjach.
Płyta w trakcie prac.
Ta sama płyta od spodu.
Gotowy odtwarzacz w trakcie odsłuchów.
W tym egzemplarzu zmodyfikowano:
– zainstalowano nowe gniazdo sieciowe wraz z odpowiednim filtrem,
– zasilanie główne – wymiana kondensatorów elektrolitycznych na lepszej jakości i większej pojemności,
– zasilanie DAC wymiana kondensatorów elektrolitycznych (OS-CON),
– zasilanie OPA – nowe kondensatory (BC),
– kondensatory w zasilaniach zostały zbocznikowane odkłócającymi 100nF Wima,
– w torze wyjściowym audio wylutowano tranzystory mutujące, wstawiono nowe rezystory i kondensatory wyjściowe (za R375+R377+R383 – jeden rezystor 47om, podobnie w drugim kanale),
– wzmacniacze OPA (wylutowano fabryczne, a w ich miejsce wlutowano podstawki precyzyjne, dzięki którym możliwy jest dobór najbardziej odpowiednich OPA. W tym przypadku jako pierwszy wstawiono BurrBrown 2134, jako drugi NE5532),
– wymieniono kondensatory wyjściowe (Nichicon Muse+Wima),
– oraz kilka drobnych, innych poprawek (np. wymiana kondensatorów w zasilaniu innych układów scalonych, odłączenie stopnia słuchawkowego).
Po tych zmianach odtwarzacz wskoczył o dwie klasy wyżej pod względem szerokości sceny muzycznej, detali i barwy.
Możliwe są oczywiście dalsze udoskonalenia, choćby:
– wylutownie i odsunięcie od płyty transformatora sieciowego
– wytłumienie obudowy,
– osobne zasilanie dla DAC i OPA,
– zamontowanie wyjścia coaxialnego digi out
– lampowy stopień wyjściowy.